13. komnata Ester Janečkové
Vztahy s rodiči, nedořešené a komplikované, jsou součástí 13. komnaty mnohých z nás. Žijeme si svůj dospělý život s vlastní rodinou, jsme spokojení a šťastní, ale i tak přicházejí chvíle, kdy staré křivdy, bolest či zklamání zasahují do našeho života víc, než bychom čekali. Vše bývá o to palčivější, ztratíme-li možnost vše napravit třeba jen cestou nejjednodušší – možností promluvit si. Právě tento pocit tvoří asi nejdůležitější část 13. komnaty Ester Janečkové. Je dcerou známé disidentky, chartistky Marie Rút Křížkové a legendárního divadelníka Oty Ornesta. Se dvěma staršími sestrami vyrůstaly samy s matkou, která se odhodlala aktivně postavit komunistickému režimu. Znamenalo to, že Ester žila jinak než ostatní děti, v soustavném tlaku a strachu, často v noci vyděšeně čekala, až se maminka vrátí z výslechu. To vše tvoří jedno ze zákoutí Esteřiny 13. komnaty. Druhou a pro Ester, zdá se, podstatnou rovinou je její vztah s otcem. Ač Ota Ornest s její matkou nikdy nežil, projevoval o Ester do jejích pěti let jakýsi zájem. Pak ho ale komunisté v roce 1977 uvěznili a ve vězení po roce a půl zlomili. Komplikované vztahy Ornestovy rodiny k vyjasnění a jakémusi urovnání příliš nepřispěly. Proto vztah k otci zůstává Esteřinou 13. komnatou. Průvodkyní příběhem Ester Janečkové je novinářka Rebeka Bartůňková.
2007 Skryté titulky