Letecké katastrofy: Drama nad horou Fudži

12. srpna 1985 v 18:12 odstartoval z tokijského letiště Haneda boeing 747 společnosti Japan Airlines. Po dvanácti minutách letu se ozvala rána připomínající explozi. Z kabiny začal unikat vzduch, poklesl tlak a automaticky se spustily kyslíkové masky. Piloti neměli přesnou představu o příčině a rozsahu poškození stroje. Zpočátku se domnívali, že se utrhl kryt podvozku nebo jedny z dveří. Přestalo fungovat řízení a stroj se začal chovat zcela nepředvídatelně – chvíli prudce stoupal a vzápětí se začal propadat. Palubní inženýr správně konstatoval, že důvodem těchto vážných problémů je ztráta hydraulického systému. Kapitán Takahama a první důstojník Sasaki se proto pokoušeli řídit letadlo změnou tahu motorů. S letounem marně zápasili třicet minut, ale jejich šance se rovnaly nule. V 18:56 ztratila tokijská letová kontrola s plně obsazeným Jumbo Jetem spojení. Let číslo 123 skončil tragicky na svazích posvátné hory Fudži, z 524 cestujících přežili jen čtyři a tato havárie se stala jednou z největších v historii civilního letectví. Japonsko-americký tým vyšetřovatelů odhalil po roční práci příčinu neštěstí. Byla jí špatně provedená oprava zádové části trupu, která způsobila zborcení stropu, utržení kýlové plochy a následné zpřetrhání vedení hydrauliky.

Kan., skryté titulky