Letecké katastrofy: Rvačka v pilotní kabině

Sedmého dubna 1994 se v celosvětovém ústředí společnosti Federal Express v Memphisu, připravovala k letu linka 705 společnosti FEDEX do San José v Kalifornii se třemi muži posádky na palubě. Z Memphisu je obsluhováno 171 zemí, společnost doručuje v pevně stanovených časech 2 miliony zásilek denně. Dvaačtyřicetiletý Auburn Calloway byl palubní inženýr. Letu 705 se chtěl zúčastnit za každou cenu. Nepodařilo se mu, aby ho na let nasadili pracovně, tak požádal o volný soukromý let jako zaměstnanec – na pomocné sedačce. Každý od FEDEXU má právo na tři takové volné lety ročně. Hlavní posádka, první a druhý pilot ani hlavní inženýr se před tímto letem neznali, přestože u firmy létali již velmi dlouho. Neznali ani Auburna Calloweye. Letoun společnosti Fedex odstartoval a záhy směřoval západním směrem. Pokud by vše šlo podle plánu, vrátili by se všichni domů asi za deset hodin. Ale v nákladovém prostoru začal Auburn Calloway uskutečňovat svůj šílený plán. Vymýšlel ho několik dnů a jako vynikající hráč šachista promyslel všechny tahy dopředu. To, že dnes nebyl členem výkonné posádky letu číslo 705, byla jen drobná komplikace, nic, s čím by si neporadil. Původně zamýšlel, že si s sebou vezme letecký vak, ale měl ho v opravě. Tak si namísto toho připravil kytarové pouzdro. Nebylo příliš pravděpodobné, že by ho jako zaměstnance společnosti kontrolovali. A kytarové pouzdro nebylo nápadné. Calloway vystudoval Stenfordskou univerzitu. Stal se špičkovým námořním pilotem, potom pilotem obchodním. Ve společnosti FEDEX pracoval jako letový inženýr již pět let. Byl to vysoce inteligentní, ctižádostivý muž, připravený dosáhnout vytčených cílů. A mohl to dotáhnout hodně daleko. Byl ženatý a měl děti. Zdálo se, že je vlastně ztělesněním amerického snu muže s dokonalou rodinou. Toho dne ale před odjezdem na letiště položil na postel důležité listiny, mj. svoji poslední vůli. Auburn Calloway se totiž rozhodl, že letoun s ním do cíle nedoletí....

Kan., skryté titulky