Černobílá spravedlnost

V roce 1967 vyvrcholily ve městě Detroit rasové nepokoje a v určitých částech města začalo rabování, pouliční potyčky a rvačky mezi obyvateli města a policisty byly na denním pořádku. Do města byla dokonce povolána armáda, která měla pomoct s udržením pořádku v ulicích. Někteří policisté byli velmi brutální a mezi nimi byl i policista Krauss, který během výtržností zastřelil jednoho neozbrojeného muže, který raboval v obchodě. Policisté mají zakázáno střílet na rabující, ale Krauss je evidentně silný rasista. Jeho rasismus se nejvíc projevil u zásahu v motelu Algiers, ke kterému došlo 25. 7. 1967. Tehdy byly nedaleko motelu rozmístěny hlídky národní gardy, městských policistů a státních policistů. V motelu bylo ubytováno mnoho Afroameričanů, kteří tam měli jednu velkou párty. Spolu s nimi tam byly i dvě bělošky a tu noc se tam ubytovali i dva mladíci z místní kapely, jejichž koncert byl zrušen kvůli nepokojům ve městě. Ti dva mladíci a ty dvě dívky se velmi brzy poznali a dívky představily Larryho a jeho kamaráda svým dalším afroamerickým přátelům. Muži ale nové konkurenty moc neuvítali, takže zábava na večírku vázla. Jeden z mužů pak vytáhl zbraň, což všechny vyděsilo, ale nakonec vyšlo najevo, že je to jen startovací pistole. Larrymu, jeho kamarádovi a dívkám to ale moc vtipné nepřišlo, takže z pokoje odešli. Majitel zbraně pak několikrát z legrace vystřelil směrem k policistům, kteří uvěřili, že na ně někdo střílí, a začali se krýt. Jeden z policistů poznal, že výstřely šly od motelu Algiers, takže se tam všechny bezpečnostní složky přesunuly a podnikly v motelu razii. Krauss při zahájení razie jednoho hosta zastřelil, byl jím ten muž, který na policisty střílel ze startovací pistole. Krauss měl zakázáno po neozbrojených Afroameričanech střílet, takže dal k mrtvému muži nůž a tvrdil, že ho muž napadl. Všichni ostatní hosté pak byli odvlečeni dolů na chodbu, kde museli stát čelem ke zdi a museli odpovídat policistům na otázky. Policisté chtěli zbraň, ale nikdo o žádné zbrani nic nevěděl. Policisté byli brutální a později přistoupili k metodě, kdy vzali někoho ze skupiny stranou a sehráli divadlo, že toho odvlečeného zastřelili. Ani tak nikdo nepromluvil. Jeden z policistů navíc netušil, že je zastřelení jen fingované, a proto on svého svědka zastřelil doopravdy. V tu dobu už nebyly v motelu ty dvě dívky. Dívkám bylo ze strany policistů vyčítáno, že mají pohlavní styk s Afroameričany, a dívky dokonce dostaly několik ran. Když Krauss zjistil, že jeho kolega svého svědka skutečně zabil, propustil zbylé svědky, pokud mu slíbili, že žádná mrtvá těla neviděli a že o ničem z té noci nebudou mluvit. Poslední muž ale odmítl Kraussovi tyto věci slíbit, takže i on byl zastřelen. Krauss a jeho kolegové byli nakonec vyslýcháni a dva z nich promluvili. Krauss odmítl vypovídat a zachránil ho právník. Všichni tři policisté byli obviněni z vražd a spolu s nimi i Melvin Dismukes, který ten večer pomáhal v motelu uklidňovat situaci. Melvin pracoval jako soukromá ochranka jednoho obchodu poblíž motelu, a když zjistil, že se tam děje něco špatného, šel do motelu, aby tam dělal prostředníka mezi policisty a podezřelými. Melvin měl nadání pro jednání s rasistickými policisty a skutečně situaci mírnil, ale nakonec byl i on obviněn z vraždy těch tří zastřelených v motelu. Finální verdikt byl vynesen až dva roky po událostech v motelu a zlom v případu nastal krátce předtím, protože soudce zrušil platnost přiznání policistů, a tím obžaloba přišla o klíčové důkazy proti obžalovaným. Porota nakonec prohlásila obžalované za nevinné a všichni odešli domů. Afroamerická komunita se proti rozsudku velmi bouřila. Larry Cleveland měl před událostmi v motelu velmi slibně rozjetou kariéru se svojí kapelou, ale po událostech v motelu odmítl hrát pro bělochy a vzal místo sbormistra v jednom kostele. Melvinovi mnoho lidí vyhrožovalo smrtí, a proto se odstěhoval na předměstí, kde pracoval v bezpečnostní agentuře.

Režie:K. Bigelowová

Hrají:J. Boyega, W. Poulter, A. Smith, J. Latimore, J. Mitchell, H. Murrayová, J. Reynor, K. Deverová, J. Krasinski, A. Mackie

USA, 2017