Divadlo žije!

Divadelní hra postavená na hlavní roli a divadlo postavené na hereckém umu - to je téma tohoto vydání. Vybrali jsme tři představení, na kterých chceme ukázat, že i v době alternativních přístupů a jevištních experimentů je silný herecký výkon zásadní divadelní ingrediencí. Současná irská dramatička Marina Carr postavila do středu své hry U Kočičí bažiny Hester Swanovou. Syrový irský venkov, svatební den ve stínu temných znamení, starých pověr a kleteb - předobrazem Hester je antická Médeia a její tragický osud. Hlavní roli irské Médeiy ztvárnila v režii Martina Františáka Tereza Groszmannová. Prvotinu A. P. Čechova Platonov opatřil režisér B. Rychlík dodatkem – Ztratil Hospodin trpělivost? Ve Slováckém divadle měla inscenace premiéru v červnu a výkon Tomáše Šulaje v roli samozvaného filozofa a sžíravého kritika, vesnického učitele Michaila Platonova, přitahuje diváky i kritiky. Ve zlínském Městském divadle sáhli po jiné složité ruské duši – knížeti Myškinovi. Marek Příkazký měl v roli nezištného a láskyplného knížete, kterého bezcitné a chamtivé okolí považuje za idiota, štěstí na režijní vedení – ruský režisér a herec A. Minajev ruské duši rozumí.

Režie:J. Dadák

skryté titulky

Uvidíte v TV