Top Gear speciál: Napříč Itálií (2)

Po připomínce prvního dílu pokračujeme s Jeremym a Richardem v cestě napříč Itálií. Právě závodí v replikách Ferrari, smykují na prašných cestách mezi opuštěnými budovami. Vítězem bude ten, kdo vydrží kroužit déle. Jelikož se Jeremy nudí, rozhodne se závod ukončit, a to tak, že Richarda odklidí ze silnice. Nakonec Richardův vůz vypoví službu – přehřál se motor. Stačí ale pár minut odpočinku a neúnavný motor z Fiatu opět naskočí. Jeremy tedy zakročí po svém – pedály zablokuje koštětem a repliku pošle přímo do domu. Tím je závod u konce a dvojice míří do restaurace. Richard se konečně dočká špaget Bolognese, jak ale brzy zjistí, zde to znamená něco jiného než v Británii, a to špagety s klobásou. Další den dostane dvojice v Sieně nová auta, přesedlají do Mini Cooperu S (Richard) a Audi S1 (Jeremy). Richard srovnává Mini se staršími verzemi, které ho oslovily více, Jeremy chválí v Audi výkon, podvozek a pohon čtyř kol. Přirovnává S1 k legendárnímu Audi Quattro a navrhuje závod do centra Sieny na náměstí Campo. Dvojice se rozjede na dvě strany, po 10 minutách oba bloudí v úzkých uličkách. Když Richard konečně najde cestu, přijíždí na náměstí, kde vidí modré Audi – Jeremy vyhrál. Alespoň že se dočká boloňských špaget, ty tu ale prodávají pod úplně jiným názvem. Další den však musí nosit bílé tříčtvrteční kalhoty, což byla sázka. Ráno nastupuje do nového vozu – Chevroletu Corvette Stingray, Jeremy zvolil na 240 km dlouhou cestu do Říma Alfu Romeo 4C. Oba své vozy chválí, přestože jsou úplně jiné. Corvette má silný americký motor V8, je moderní, z předchozí Corvetty nepřevzal z dílů nic. Alfa je výkonnostně mnohem slabší, ale je také mnohem lehčí. Proto takovou sílu nepotřebuje a je velmi hbitá. Jak si vozy povedou při srovnání, vyzkouší dvojice nedaleko Říma na uzavřeném okruhu (Vallelunga). Richard po poslední jízdě s Jaguarem, kterého opřel o pneumatiky, jede mnohem opatrněji – asi 10 km/hod. Jeremy si užívá vlastnosti Alfy hned, Richard se po rozježdění také přidá a tak oba pálí pneumatiky při zběsilé honičce. Rozdíl mezi vozy je zřejmý – série pomalých zatáček je výhodnější s Alfou, rychlejší úseky zvládá lépe Corvette. Jeremy s Richardem pak svěří vozy Stigovi, jeho časy rozhodnou. Nakonec je rychlejší Corvette, ale pouze o necelé dvě vteřiny. Dvojice pokračuje do hotelu do centra Říma, Corvette tu poněkud vyčnívá a do úzkých ulic se příliš nehodí. Další den tedy znovu mění vozy, Jeremy usedne do VW Golf R, Richard do Mercedesu Benz AMG třídy A. Vyráží s nimi na jih do města Sorrento, je to opět přes 200 km. Porovnávají výkon svých sportovních hatchbacků, sice mají oba 2litrové motory, ale Mercedes má o více než 50 koní víc. Narychlo navštěvují Pompeje, poté točí reklamu na nové DVD Top Gearu. V restauraci si dají ragú – vlastně špagety bolognese, po kterých Richard od začátku pátrá. Další den následuje jen 15km cesta po pobřeží, k tomu využije dvojice klasické Alfy (Touring Spider, Julia Spider). Oba si chválí výjimečnou chvilku – moře na dohled, slunce nad hlavou a v rukách volanty krásných starých vozů. Před cestou na Capri se stihnou pohádat – na ostrově budou mít k dispozici dva Fordy Capri s různými objemy a Jeremy si dělá nárok na ten silnější. Rozhodne tedy závod na člunech, rychlejší dostane třílitr. V tom, kdo vyhraje, je brzy jasno – Richard člun ovládat neumí. Jeremy ale zaváhá a zvolí špatný ostrov, Richard se zatím s člunem rychle naučí. Skutečně tedy závodí, ale brzy se ukáže, že Jeremy podvádí – má mnohem vyšší výkon lodi. Znovu tedy snadno zvítězí a těší se na Forda Capri 3.0. V přístavu na to šlápne, po několika stech metrech je staví policie, která i tentokrát výlet předčasně ukončuje. Speciál tím končí.

VB, 2014, skryté titulky

Uvidíte v TV