Komici na jedničku

Nataša Gollová se narodila jako Nataša Hodáčová 27. února 1912. Díky své fyzické kráse, jemnému výrazu, pohybovému nadání a především díky svému obrovskému hereckému a komediálnímu talentu se na konci 30. a na začátku 40. let vypracovala až na vrchol tehdejšího hvězdného systému meziválečné kinematografie. Na svou dobu nevídaně moderní herecký přístup k ztvárňovaným postavám uplatnila napříč žánry, nicméně pro filmového diváka jsou asi nejvýraznější její role komediální. Za všechny můžeme zmínit skvělé filmové komedie Martina Friče Eva tropí hlouposti a Hotel Modrá hvězda. Hloubka a rozsah jejích hereckých schopností se ale prokázala například ve Vávrově lyrické Pohádce máje, kde nezapomenutelně ztvárnila postavu Helenky. Politické i společenské okolnosti měly svůj negativní vliv na kariéru Nataši Gollové po 2. světové válce. I přesto, že se jistě divákům vybaví jako kouzelnická pomocnice Sirael z filmu Císařův pekař a Pekařův císař, byla odsouvána dále spíše do vedlejších rolí a účinkovala později převážně v televizních filmech. V 70. letech dostala výraznější příležitost ve filmu Zdeňka Podskalského Drahé tety a já, kde i přes svůj vyšší věk a zhoršující se fyzickou kondici dokázala postavě Fany vtisknout obrovskou životní energii a elán. Její poslední rolí byla postava pacientky v televizním seriálu Sanitka, který vznikl v roce 1984, čtyři roky před hereččinou smrtí.

Režie:A. Sirotková

2012, skryté titulky

Uvidíte v TV