Velké stavby světa: Korejská spojnice

Zatímco dosud trvala cesta z jihokorejského Pusanu na ostrov Kodže bezmála půl dne, přinese ambiciózní a dosud nevídaný projekt sestavy mostů a podmořských tunelů zkrácení na pouhých pár desítek minut. Americký dokumentární cyklus Impulzem k jednomu z největších asijských stavebních projektů posledních let se stala problematická dopravní situace postihující stále rychleji rostoucí jihokorejské město Pusan a jeho spojení s nedalekým ostrovem Kodže, strategickým z důvodu průmyslu i turismu. Smělým řešením je čtyřproudá dálnice, která by obě oblasti díky dvěma obrovitým zavěšeným mostům, klenoucím se téměř padesát metrů nad vodami zátoky Jinhae Bay. Oba mosty, dlouhé v součtu jako osmdesát fotbalových hřišť položených za sebou, patří k největším stavebním projektům na světě. To však není vše. Mosty je třeba propojit tunelem, přičemž vozovka, která jím prochází 48 metrů pod mořskou hladinou, je zase nejhlouběji položenou podmořskou silnicí na světě. Samotný tunel přitom tvoří osmnáct obřích segmentů, každý z nich je těžký jako letadlová loď a delší než dvě fotbalová hřiště. Navíc musí stavitelé počítat i s vrtochy přírody, nacházíme se totiž v oblasti velkých vln, silného větru a občasných tajfunů.

USA, skryté titulky