Letecké katastrofy: Selhání systému

Dne 19. prosince 2005 v přístavu v Miami startoval hydroplán společnosti Chalk’s Ocean Airways k běžnému letu na Bahamy. Za několik okamžiků poté již padal v hořícím víru na hladinu. Ulomené křídlo nedávalo šanci na záchranu. Série kanadských dokumentárních rekonstrukcí Dne 19. prosince 2005 v přístavu v Miami startoval hydroplán společnosti Chalk’s Ocean Airways k běžnému letu na Bahamy. Protáhl se mezi obrovskými zaoceánskými nákladními a výletními loděmi a vzlétl podél písčitých pláží pobřeží. Za několik okamžiků pak uviděli opalující se výletníci letoun padat v hořícím víru na hladinu. Někdo dokonce celý pád natočil rodinnou kamerou. Hydroplánem byl Grumman Mallard, dvoumotorová turbovrtulová amfibie člunového trupu s vyrovnávacími plováky pod křídly. Vyrobena byla v roce 1947. Letouny tohoto typu prováděly během druhé světové války strážní službu podél amerického pobřeží. Letecká společnost Chalk’s Ocean Airways patřila k nejstarším na světě, založena byla v roce 1917 a doposud létala bez nehod. Jako jediná tyto stroje využívala k přepravě osob. Sázela na mimořádný zážitek, který vzlet, let i přistání přináší cestujícím hydroplánů. Toho dne měli piloti na palubě místní celebritu: Sergia Danguillecourta, ředitele společnosti Rum Bacardi. Byl potomkem zakladatele společnosti. Jeho rodina byla v místní kubánské komunitě dobře známá svou proticastrovskou orientací. Sledujte další epizodu z cyklu kanadských dokumentárních rekonstrukcí Letecké katastrofy.

Kan., skryté titulky