Po Karlově mostě s prof. Františkem Dvořákem

V devatenáctém století postihla nejen Prahu vlna regotizačních snah, které odpovídaly romantickým představám o středověkém umění. Proměnou procházely nejen celé chrámy, ale také sochařská výzdoba na Karlově mostě, který byl samozřejmě jedním z hlavních symbolů středověké Prahy. Několik barokních soch padlo za oběť této módy, která se ukázala v prověrce času jako krátkodechá a výrazově méně hodnotná. Hlavními představiteli těchto snah byly bratři Maxové. Oba zavrhovali styl baroka a jeho dynamismus a naopak upřednostňovali styl tzv. nazarénismu. Sochy světců zachycovali ve slavnostním postoji, nehybné a strnulé. V kontrastu s díly takových mistrů jako byl Braun či Brokoff působí jejich kamenné postavy vznešeně a monumentálně, nicméně postrádají neméně důležitý citový rozměr.

2002, skryté titulky