Top Gear speciál: To nejlepší z Británie (1)

Po Richardově přivítání pokračuje výběr toho nejlepšího z Británie. V první reportáži využil Top Gear uzavřenou budovu BBC, kterou proměnil v závodiště. Těmi jsou 2 freeruneři a16násobný mistr světa v trialu. James předvádí přibližnou trasu, stanovuje cíl. Trialista míří do budovy, mladíci šplhají po okapech a balkonech. Po chvíli hledají vevnitř správnou cestu k cíli, budova má tvar otazníku a oni se ženou jeho nohou. Stoupají a využívají ochoz a střechu budovy, cíl už je blízko. V jednom okamžiku se dokonce minou a běží a jedou vedle sebe. Trialistovi zbývá obrovský skok, s tím si ale poradí a v cíli je tedy první. Freerunneři jsou tu za pár vteřin, předvedli také vynikající výkon. Další reportáž je věnována nejmenšímu vozítku P45, které sestavil Jeremy a které také testuje. Největší problémy mu dělají díry a nerovnosti, ty pociťuje Jeremy přímo na sobě na hlavě. U pumpy vozítko exceluje, není třeba ani vystoupit. Problém je v tom, že nádrž je na 1,7 litru a minimální odběr jsou 2 litry. Jeremy poté odhodlaně míří na rychlostní silnici, kde je rád že vůbec přežije, protože jeho rychlost je jen asi 40-50km/hod. V Londýně zajede do nákupního centra, kde využije další trumf- elektromotor! Ten mu ale na místě montují 2 muži 2 hodiny. Jeremy si vychvaluje tichost vozítka a tak zajede také do knihovny. Skutečně nikoho nevyruší až dokud mu nedojdou baterie. Poté nahodí dvoutakt a mizí co nejrychleji pryč. Nyní ho čeká schůzka s investory (britský Den D), zajede tedy v P45 do myčky aby nic nepodcenil. Namísto toho přijde s mokrými rukávy, čtveřici investorů předvádí P45 a snaží se své dílo obhájit. Bohužel schytá těžkou kritiku a odchází s nepořízenou. Vrací se do současného schváleného nejmenšího vozu, což je britský Peel P50. S tím se prohání v ulicích Londýna a hovoří o jízdních vlastnostech, výkonu atd. Auto je tak malé, že ho dotáhne jako kufr do budovy BBC, sveze se s ním ve výtahu a projede přes studio vysílání zpráv až na poradu, při které v Peelu sedí. S vozítkem je naprosto spokojený, jedinou nevýhodou je to, že nemá zpátečku. Po krátkém sestřihu s několika britskými vozy a stroji následuje další reportáž tentokrát o karavanech. Jeremy, James a Richard se rozhodli trumfnout současné karavany, vytvořili si tedy vlastní. Jeremy má prakticky vysoký dům na zádi starého Citroenu, James má jakousi rakev na starém Lotusu a Richard vybavil Range Rover boudou, která skrývá několik dalších stěn. Právě rozložení Richardova díla je tím prvním, co v kempu v Cornwallu dělají, tedy Jeremy a James se jen dívají až nakonec odejdou do hospody. Richard do noci staví, za světla lampy dvojici provádí a poté jdou spát. Vítr si pohrává s jejich obydlími, ráno zjišťují škody. Nejhůř dopadl Jeremy, jeho Citroen leží na boku. Jeřáb ho postaví na kola, poté jedou k pumpě, kde mají nakoupit na tříchodové menu. To je celkem problém- nic pořádného k jídlu tu nemají. Vrací se do kempu, kde tedy „vaří“, vyruší je požár Richardovy kuchyňky a jídelny. Večer stráví u sklenky, ráno jedou na nedalekou vyhlídku. Odstaví tu své karavany a kochají se krajinou, Jeremy si dole všimne hospody. Nabídne se, že Richardovi a Jamesovi skočí pro zmrzlinu, oni mu zatím chtějí dát Citroen na hranu útesu. To se úplně nepodaří a tak jeho dílo padá dolů. Zbývá poslední reportáž- sjezd všeho britského v Londýně, který uspořádal právě Top Gear. Přijíždí sem např. Jaguary, Triumphy, Mini, Bentley, Rolls Royce, Ariely, Range Rovery, Morgany, McLareny, Astony Martin, vozy F1, TVR, ale také nákladní vozy, autobusy, průmyslové stroje Caterpillar a mnoho dalšího. Zaplněné náměstí Milton Keynes jasně dokázalo, jak schopný a pestrý britský průmysl je. Trojdílný výběr tím končí.

VB, 2014, skryté titulky

Uvidíte v TV