Extrémní antarktická výprava

Dokument J. Kor. (2015). Poznejte, co všechno je potřeba zvládnout, aby byla úspěšně vybudována výzkumná stanice v Antarktidě... Korejský ledoborec Araon vyplouvá nejprve do přístavu Christchurk, na Novém Zélandu, kde dotankuje palivo a poté bude rozrážet ledové kry do zálivu Terra Nova. Ledoborec Araon musí prorazit cestu pro nákladní loď, která převáží stavební materiál a těžké stroje, aby mohla začít výstavba korejské výzkumné stanice Jang Bogo. Nákladní loď BBC Danube nedokáže držet krok s ledoborcem Araon a Danube několikrát v ledu uvízla, ale do cíle nakonec nákladní loď materiál dopravila. Za nejtěžší část celého projektu je považována vykládka materiálu a těžkých strojů, ale tato část dopadla úspěšně a všechen náklad byl dopraven na místo výstavby výzkumné stanice těsně pře Vánoci. Během první fáze výstavby byly udělány povrchové úpravy a postaveny základy budovy. V druhé fázi výstavby představila Korea unikátní polární technologii, kde hraje klíčovou roli tvar stanice, povrch budovy i použité materiály. Korejská výzkumná stanice Jang Bogo je rozdělena na výzkumnou a obytnou část. V obytné části jsou pokoje, jídelna, klinika a tělocvična. Ve výzkumné části jsou umístěny laboratoře, biologické, geologické, biofyzické a laboratoře na výzkum meteoritů. Stanice Jang Bogo, byla slavnostně otevřena 12. února 2014 a Korea se stala desátou zemí na světě, jejíž stanice stojí na obou pólech... (44 min)

J. Kor., 2015