Obří opravny

Jeden z nejmodernějších vlaků na světě se jmenuje Sapsan, neboli sokol stěhovavý. Jde o konstrukční modifikaci v Německu vyráběného vlaku Velaro určenou pro Rusko. Základní model vlaku tvoří deset vagónů s místy pro 600 cestujících. Sapsan dokáže uhánět rychlostí až 250 kilometrů za hodinu, jeho technika je dokonale uzpůsobena ruskému podnebí a veškeré systémy fungují bezchybně i při teplotách kolem -40 °C. Jeho jedinečnost podtrhuje i skutečnost, že lze spojit dvě soupravy do vlaku o dvaceti vozech. Délka takové soupravy pak může dosáhnout úctyhodných pěti set metrů, což je mezi světovými vysokorychlostními vlaky rekord. Každý Sapsan však čeká po ujetí 3 700 000 kilometrů nucená generální oprava. Technici musejí během takzvané revize R3 rozebrat celý vlak. A aby to zvládli během stanovených čtyřiatřiceti dnů, musejí soupravu rozdělit na dvě části a pracovat na nich souběžně ve dvou různých halách. K nejsložitějším pracím patří zvednutí vlaku a výměna podvozků. Druhá polovina je tou dobou v lakovně. Mimoto dochází k povinné výměně sběračů proudu a kontrole palubní elektroniky. Uvnitř soupravy se současně kontrolují a opravují všechny sedadla. Veškeré práce lze stihnout jen v případě, že se neobjeví žádné velké komplikace.

N, skryté titulky

Uvidíte v TV