Bigbít (14/42)

Na Moravě a ve Slezsku vznikaly bigbítové kapely v nemenší míře, vycházely ale mnohdy z jiných zdrojů. Rozkvět beatu v Brně. Skupina Vulkán, sourozenci Hana a Petr Ulrychovi, Martha a Tena Elefteriadu, Aleš Sigmund vyprávějí. Docházelo k výměnám v kapelách, příčinou býval rozkol silných individualit. P. Ulrych přešel ke skupině Atlantis, kde se setkal se Zdeňkem Klukou, H. Ulrychová zpívala s olomouckými Bluesmeny, vstoupila do Atlantis. Synkopy 61, a jejich hit Válka je vůl, ale i vícehlas a inspirace Beach Boys. Ostravský bigbít hledal zdroje jinde, byl inspirován do velké míry hudbou Afroameričanů – "černou" muzikou, soulem, rhythm and blues. The Spies. Původní sestava Majestic, Marie Rottrová a Standa Hranický. Orchestr Ivo Pavlíka přinášel impulsy ze zahraničí. Flamingo Richarda Kovalčíka a změny interpretů – Petr Němec, Hana Zagorová, Věra Špinarová. Přestupy Rottrové k Flamingu a Špinarové k Majesticu. J. Urbánek, baskytarista z Flaminga komentuje tehdejší vývoj. Projekt Odyssea a fúze Atlantisu s Orchestrem G. Broma, nástup normalizace. V. Špinarová a hit Music box. Beatové kapely a jejich přerod v doprovodné kapely zpěváků. Kličkování před normalizací.

Režie:Z. Tyc

ČR/SR, 1998, skryté titulky

Uvidíte v TV