Top Gear speciál: Když se nedaří (5)

Po Richardově přivítání je tu první reportáž, ve které trojice moderátorů přestavuje 22 let starý Jaguar XJS na lokomotivu. Místo normálních kol namontují železniční a po chvíli vyjíždí po kolejích. Totéž provedou také s karavany, ve kterých udělají systém tříd, nechybí ani jídelní vůz. Namísto rozjezdu však zůstanou stát, kola jaguaru se točí naprázdno. Jaguar odpojí, Jeremy z něj jede udělat sportovní vlak. Richard a James kupují Audi S8 s pohonem 4x4, to by mělo pomoci. Vítají významné hosty – lidi z oboru, které čeká nepochybně nezapomenutelná jízda. Brzy se objevuje také Jeremy, který dal za jaguar jen jeden lehký vagon bez střechy. Veze šéfredaktora časopisu Rail Express a předvádí mu, jak rychlý umí jaguar být. James s Richardem jsou před ním, ale karavany se třesou a vevnitř je hrozný hluk. Když je Jeremy dojede, nemá kudy je předjet, a tak se vrací k nejbližší výhybce. Dvojice zatím udělala pauzu na nádraží, které mimochodem při brzdění přejeli. Zanedlouho se Jeremy prožene kolem, ale radost mu zkazí vlak, který se proti němu objeví. Znovu tedy musí couvat a hledat výhybku. To se povede, náskok pak maže rychlostí asi 130 km/hod a dvojici opět míjí. Sleduje, jak jim hoří jídelní vůz, ale James varování nebere vážně. Jeremy je tedy skutečně v cíli první, dvojice zatím hasí hořící karavan. Další jim přitom ustřelí projíždějící vlak. Dále je tu experiment ze studia, kdy připojili houpací křeslo k motoru V8. Křeslo i figurína test nepřežijí a skončí na kousky. Trojice pak vyrábí vlastní elektromobil. James se věnuje pohonu, Richard podvozku a Jeremy karoserii a interiéru. Dílo, které vznikalo několik dní, vyjíždí z dílny, vzhled poněkud pokulhává. Jeremy upravuje karoserii, aby se do ní vešla Richardova hlava. Poté už v Geoffovi, jak byl vůz pojmenován, vyráží do města, kde brzdí provoz svou maximální rychlostí 15 km/hod. Navíc jim auto při couvání „chcípá“ a zanedlouho dojde energie úplně. Geoffa napojí na chvíli do zásuvky a po několika desítkách minut, možná hodinách, jedou raději zpět. Bohužel ale zabloudí a vjedou na hlavní silnici, kde vytvoří dlouhou kolonu. Když konečně sjedou, opět jim dojde energie – James dal do vozu jen dvě, aby snížil hmotnost. Nakonec jim během debaty Geoff odjede a skončí ve stromě. Poučeni z neúspěchu sestaví verzi číslo II, která je jakýmsi hybridem – generátor dobíjí elektřinu. Stejná zůstala jen karoserie, která je podle Jeremyho vynikající a už se nedá vylepšit. Dílo berou na testy, které poněkud zmanipulují. Po zkoušce nárazu a kyvadlovém testu se postaví na start sprintu, kde je prius, cyklista, běžec a „Džívis“. Prius jim pochopitelně ujede, ale mezi ostatními nemají konkurenci. Na nerovnostech jim upadne komínek, a všechen kouř z generátoru míří do kabiny. Přežijí a zkouší 33% stoupání. Na hranici zastaví, ale „nestranně“ předvádí, že jsou přesto lepší než „Džívis“. Vcelku obstojí i v aerodynamickém testu, poté už je tu jediná zkouška – vytrvalostní. Stigův bratranec bude jezdit ve voze po okruhu, dokud mu nedojde energie nebo palivo v generátoru. James odhaduje, že to bude trvat asi 9 hodin, ale test končí už po 35 minutách. Opět upadl komínek, a Stig se otrávil výpary. Nakonec dávají vůz k testu časopisu Autocar, recenzí epizoda končí.

VB, 2015, skryté titulky

Uvidíte v TV