Evropa dnes

Evropa praská ve švech kvůli závislosti na oblečení. Ročně se vyrobí přibližně 100 miliard kusů oděvů. Největší maloobchodní řetězce, jako je H&M, neustále zrychlují produkci svých kolekcí a vytvářejí stále větší objemy oděvů za stále konkurenceschopnější ceny. Spotřebitelé si mohou vybírat z nepřeberného množství nových a levnějších oděvů. Stále kupují více oblečení, ale během jednoho roku polovinu svých nákupů zlikvidují. Říká se tomu rychlá móda. Spotřebu podporují takzvaní influenceři, kteří na sociálních sítích okamžitě prezentují nejnovější kolekce. Výroba tak obrovského množství oblečení představuje obrovskou zátěž pro vodní a energetické zdroje planety. Aby toho nebylo málo, v tomto odvětví panují v továrnách – z nichž většina se nachází v Asii – otřesné pracovní a bezpečnostní podmínky. Hnutí pomalé módy se snaží tyto vykořisťovatelské praktiky změnit prosazováním nového přístupu, který zahrnuje zhodnocení oděvu, menší spotřebu, inovativní využívání udržitelných materiálů, recyklaci a upcyklaci. Tlak na výrobce rychlé módy sílí, což dává naději, že módní průmysl, který se řídí trendy, směřuje k trvalé změně.

N, skryté titulky

Uvidíte v TV