Třistatřicettři

„Nic zkrátka nezapadá do sebe jako lego," zní v jedné písničce plzeňské kapely Lakuna. Vratislav Maňák si zase do názvu svého románu Rubikova kostka, nominovaného na Cenu Evropské unie za literaturu, vetkl známý hlavolam, který jako by byl přímo symbolem chaosu na jedné straně a řádu na straně druhé. A tak se tentokrát budou moderátoři literární revue Jan Lukeš a Jan Schmid ptát, co je pro konkrétní uměleckou tvorbu a její výsledek přínosnější: Jednotvárnost nebo pestrost? Stabilita nebo pohyb? Cíl nebo cesta k němu? Malířka a ilustrátorka Tereza Říčanová vytvořila na takové cestě fascinujícího Průvodce obrazy světa ve čtrnácti fantazijních mapách. Hudební publicista Vladimír Kouřil zachytil v knize Africké květiny zrození moderní populární hudby z lůna jazzu. Jeho kolega Jaroslav Riedel složil z bezpočtu pramenů a pramínků monografii Plastic People a český undeground. A historik Adam Chroust stejným způsobem sepsal „biografii cestovatelské legendy" Miloslava Stingla.

skryté titulky

Uvidíte v TV