Evropa dnes

McDonald's, KFC, Domino's Pizza a Coca-Cola: tyto značky rychlého občerstvení dnes známé po celém světě. Tyto společnosti jsou již dlouho zavedené v Evropě a USA, ale stále ještě dobývají trh v rozvíjejících se a rozvojových zemích, jako je Indie a Brazílie. Tam využívají cílenou reklamu, aby si získaly věrnost mladých skupin spotřebitelů. McDonald's například vysílá svou reklamní postavu Ronalda McDonalda do mateřských školek a škol, zatímco Coca-Cola pořádá talentové soutěže pro mladé lidi. Jedním z důsledků tohoto agresivního a úspěšného marketingového přístupu je drastický nárůst počtu lidí s nadváhou a obezitou v těchto zemích. Vždyť pizza, hranolky, hamburgery a nealkoholické nápoje obsahují velké množství tuku a cukru. V západoevropských zemích probíhají zdravotní kampaně, které lidi poučují o nebezpečí rychlého občerstvení, a předpisy určují, jakým způsobem mohou značky rychlého občerstvení inzerovat. Ale například v Indii se spotřebitelé potýkají s nedostatkem informací i regulací. Ukazuje se, že výrobky rychlého občerstvení, které se tam prodávají, obsahují mnohem více tuku, cukru a soli než stejné výrobky prodávané v Evropě.

N, skryté titulky

Uvidíte v TV