Top Gear XXIII (5)

Po přivítání ve studiu míříme na trať Top Gearu, kde Chris Evans předvádí nový Zenos E10S. Menší lehký vůz má motor Ford a přitom jen 725kg. Díky tomu jezdí asi 230km/hod a z 0 na 100 zrychlí za 4 vteřiny. Jízdní vlastnosti jsou skvělé, vůz je stabilní a dá se s ním skutečně vyřádit. V případě menší kolize se mění plasty, ty jsou sice tenké, ale zpevněné karbonem. Pár nevýhod se také najde, ale klady jednoznačně převyšují. Na závěr vůz projede Stig a na vlhké trati zajede velmi slušný čas 01:25,1. Dále usedne Matt do nového Rolls Royce Dawn, který je skutečně velkolepý. Pohání ho motor V12 6,6litru s dvojitým turbem a výkonem 563 koní. Je luxusní, pohodlný, působivý, navíc kabriolet. Hned budí zájem a řidič je v něm spíše jako kapitán veliké lodi. Nechybí vymoženosti jako deštník ve dveřích, které se mimochodem otevírají vpředu. Výkon Matt ani nepotřebuje, spíše si užívá relaxační jízdu. Ve studiu kritizuje Chris vzhled zadku a přední prastarou sošku. Následuje jízda v novém BMW M2- v podstatě nástupci starých M3. Stále je to menší vůz s divokými jízdními vlastnostmi a výkonem, který bohatě stačí na projíždění zatáček smykem. Chris si jízdu užívá a poté srovnává BMW s Audi RS3, které je sice o něco rychlejší a praktičtější, ale v zatáčkách je proti BMW nudné. Další reportáž je z Coventry, kde v roce 1961 vznikl Jaguar E-Type. Právě tehdy s ním vyrazil testovací pilot a pozdější vývojový inženýr Norman Dewis do Ženevy na autosalon, kde měl být během 14 hodin. Zvládl to s desetiminutovou rezervou a Rory Reid se teď pokusí o totéž v novém Jaguaru F-Type SVR kabriolet. Vůz je nejrychlejší produkční Jaguar, zvládne až 315km/hod. Rory vyráží na náročnou cestu, nejprve musí dorazit ke kanálu La Manche. Brzy zjišťuje, jak těžký úkol je před ním, sice jsou lepší silnice, ale také je hustější doprava, více limitů a více policejních hlídek. Po zdolání kanálu mu zbývá 8 hodin, musí tedy zabrat, jinak to bude pro Jaguar obrovské zklamání. Ukrajuje kilometr za kilometrem a udržuje se při smyslech energetickými nápoji. Když se konečně rozední, stahuje střechu a naplno si užívá jedinečný zvuk. 160 km před cílem má poslední 2 hodiny, stihnout by to tedy měl. Nakonec mu zbude ještě pár minut jako drobná rezerva a Jaguar se včas objevuje na nachystaném pódiu. Přítomen je také Norman Dewis, který následně zavítá také do studia. Poté se znovu vracíme k Rolls Royce Dawn, Chris si totiž myslí, že jeho starý Rolls Royce Cornish působí pozitivněji než obrovská nová loď Dawn. Společně s Mattem tedy vyrazí oběma vozy na západ Irska, kde nechají rozhodnout veřejnost. Na zápase jakéhosi ragby předvedou oba vozy, zde uspěje Matt s novější verzí. Na další cestě jedou do palírny, kde zhodnotí vůni vozů. Tentokrát vítězí Chris- porotce zaujme složitá příjemná vůně, která je kombinací kůže a dřeva. Následuje srovnání zvuku- Chris má k dispozici starý klasický motor V8, který předčí moderní zvuk motoru Dawnu. Finální srovnání se odehraje ve městě Dingle, kde dvojice nachystá hlasovací urny a lidi rozhodnou. Výsledek hovoří ve prospěch Dawnu, který vítězí v poměru 68 ku 32% hlasů. Díl tím končí.

VB, 2016, skryté titulky

Uvidíte v TV

Videoarchiv