Husa na provázku (5/10)

Nové přístupy. Legendární divadlo v letech 1984-1986. Scénář a režie A. Kisil V této době připravil režisér Peter Scherhaufer další dva projekty, které se zásadním způsobem odlišovaly od běžných divadelních žánrů. Šlo o projekty tzv. "nové opery" a "nového baletu". Na motivy z Velké francouzské revoluce a životních osudů jejího šéfa tajné policie Josefa Fouchého vznikla kompozice s názvem Chameleon. Jako "nový balet" byla pojmenována variace na hru Bertolta Brechta Zadržitelný vzestup a pád Artura Uie, která se hrála jako Balet makábr aneb Hommage a B. B. Eva Tálská připravila originální dětské představení Svolávám všechny skřítky, v němž se zcela smývala hranice mezi diváky a herci a také básnickou skladbu Jaroslava Seiferta Píseň o Viktorce. A to v době, kdy se o básníkovi nesmělo mluvit a ledy kolem jeho jména dávno nebyly prolomeny Nobelovou cenou. Další proskribovaný autor Bohumil Hrabal se objevil se svým románem Obsluhoval jsem anglického krále pod titulem Rozvzpomínání v režii Iva Krobota.

Režie:A. Kisil

skryté titulky

Uvidíte v TV