Evropa dnes

Po desetiletí se ve světě reklamy používala k přilákání zákazníků média jako plakáty, tištěné a televizní reklamy. Nyní se toto odvětví radikálně změnilo. Média se stále více konzumují prostřednictvím internetu, kde na lidi nenápadně působí nové reklamní metody. 'Online přesvědčování' je označení pro odvětví online marketingu, které využívá pokroky behaviorální psychologie. Patří sem široce založené psychologické testy, takzvané A/B testy. Každý, kdo chodí na internet, se automaticky mnoha takových testů účastní – aniž by o tom věděl. Provádí je téměř každý internetový obchod, stejně jako internetové korporace jako Facebook, Google a Amazon. Má produkt větší šanci na prodej, pokud je prezentován na obrazovce A, nebo na obrazovce B? Kliká se častěji na světlejší nebo tmavší tlačítko 'koupit'? Všechny tyto faktory ovlivňují naše nákupní chování a lze je měřit online. Nákupní zvyklosti jsou také jasně spojeny s takovými faktory, jako je počasí. Psychologové i odborníci z technologického průmyslu vidí nebezpečí v rostoucí 'gamifikaci' v designu našich chytrých telefonů. Problém? Jsou návykové. Stejně jako závislí jsme k přístrojům přilepeni a tváří v tvář ohromujícím možnostem, které nám web nabízí, ztrácíme ze zřetele své skutečné hodnoty a cíle. Co s tím můžeme dělat?

N, skryté titulky

Uvidíte v TV