Konfrontace Petra Fischera

Kdo nemá cenu, jako by ani nebyl. V kultuře a umění, které trpí nedostatkem přirozeného marketingu, to skutečně platí. Cena je tím, co otevírá dveře kariéře i prodeji. Knihy olepené upozorněním, že vyhrály nějakou výroční cenu, jdou nejenom lépe na odbyt, ale také se jim věnuje pozornost, tedy největší kapitál současné mediální doby. Platí totéž pro výtvarné umění? K čemu potřebují výtvarníci soutěžit? Jaká kritéria jsou při posuzování potenciálu výtvarného díla nejdůležitější? Netvoří se pak ještě více pro soutěže a pro trh než pro sebe a umění vůbec? A co všechno jsou ochotni udělat pro to, aby se prodali? Tímto tématem se budeme zabývat na půdorysu Ceny Jindřicha Chalupeckého pro výtvarné umělce do 35 let s její ředitelkou Karinou Kottovou a umělcem Richardem Loskotem, jenž je letos na tuto cenu nominován již potřetí.

skryté titulky

Uvidíte v TV