Konfrontace Petra Fischera

Počítačové hry se staly fenoménem 21. století, symbolem nového světa, v němž jsou paralelní a virtuální realita považovány za stejně důležité, jako realita reálná. Počítačová hra není jen nějakou náhražkou reality, hrou pro hru samotnou, ale stává se plnohodnotným světem, v němž se dá hodnotově i jinak žít. Světem, který rozvíjí vlastní logiku a další nekonečné odnože a paralely. Co všechno se skrývá za konstruováním herních světů? Jak moc se tato práce blíží k mýtu demiurga, který má pod kontrolou vše? Proč tak snadno podléháme principům počítačové hry a stáváme se tak na paralelním světě závislí? Co nám umožňuje hraní počítačových her po návratu do reálné reality? A má počítačový herní svět nějaké limity, nebo se může nekonečně prohlubovat? Hosty jsou světově úspěšní vývojáři a designéři počítačových her Jakub Dvorský, který stojí za hrami jako Samorost či Machinarium, a Michal Kovařík, jenž spoluvyvinul hru Factorio.

skryté titulky