Silvestr za oponou

V úvodu se dozvíme, že Karel Šíp povýšil z inspicienta na šéfrežiséra divadla, které se ovšem ocitá v zjevném chaosu vinou uvolněné morálky technických pracovníků v zákulisí. Josef Dvořák si stěžuje na skutečnost, že v kostymérně pro něho nenalezli vhodný kostým. Ostatně nebude ho potřebovat, protože bude vystupovat převážně v policejní uniformě. Zarmoucený Jaroslav Uhlíř přijde na scénu s akordeonem v kostýmu Silvestra a hledá diváka stejného jména, aby si mu postěžoval na svůj osud, neboť jeho svátek je pokaždé překryt bujarými oslavami konce roku. Po jeho písni „Proč jsem dostal jméno Silvestr“, shodou okolností z autorské dílny Karla Šípa a Jaroslava Uhlíře, se rozvíjí série scének, které pořádně zacvičí s vaší bránicí, jak je u obdobných kabaretů dobrým zvykem. Nejdříve se ocitneme v pracovně poslance, který se nechtěně seznámí s „přitroublými“ pracovníky tajných služeb (J. A. Náhlovský a J. Dvořák), odposlouchávajícími jeho soukromé hovory s manželkou a milenkou. Poté zavítáme do sexuologicko-gynekologické poradny, kde se Naďa Konvalinková dozví, že čeká dítě s Albertem Einsteinem. Ve scénce v parku pak Lucie Bílá představuje romskou volavku, která má po dohodě s policisty chytit nebezpečného devianta, a nakonec si zazpívá s cikánskou kapelou Diabolské husle píseň Kály Rosita.

Režie:V. Polesný

2006, skryté titulky