Rozkoš

Hlavní postavou příběhu je mladá žena, úspěšná filmová střihačka, která je součástí specifického uměleckého prostředí; čím déle v něm však setrvává, tím silnější má pocit, že se postupně z její práce nějak vytrácí smysl. Vše se stává banálnějším, vše se technologizuje, vše se opakuje a imituje, přičemž kopie je leckdy ceněna více, nežli originál. Milena je zamilovaná do Vladimíra (45), a svůj vztah žije na základě iluze, iluze vztahu, kde hlavní slovo má přístroj - mobilní telefon. Mobilní telefon v nás vzbuzuje pocit neustálé blízkosti a přítomnosti milované osoby. Jsme neustále k zastižení, můžeme volat, chceme být voláni, ale hlavně můžeme psát a přijímat - esemesky. Většina jejich komunikace totiž probíhá pouze přes zprávy sms. Fyzicky jako by Vladimír ani nebyl přítomen. K jejich vzájemnému setkání dochází relativně řídce a většinou se jedná o „sexuální vybití“, ovšem z její strany vždy z lásky, v jeho případě je to komplikovanější a pro Milenu stále bolestivě nerozluštitelné. Píší si denně – přeci kdyby mu na ni nezáleželo, tak by jí stále nepsal - stala se z toho pro ni past, ze které se snaží racionálně vymanit, emocionálně však stejně vždy upadá zpět. Snaží se vše ukončit, jenže stále neúspěšně. Ač se jedná o příběh velmi intimní, kontext doby zde není nepodstatný. Je to doba, v níž žijeme, ale není nutné být konkrétní (např. v názvech měst, přesného určení roku, kdy se příběh děje atd.). Je to doba, kdy si říkáme – všechno už tu jednou bylo (ve scénáři to jsou úmyslné odkazy na starší slavné filmy a jejich tvůrce). Hlavním tématem filmu je posedlost. Posedlost láskou, posedlost uměním, posedlost originalitou, posedlost napodobováním, posedlost úspěchem, posedlost penězi a... posedlost sám sebou. Každá posedlost nás dříve či později dovede k zániku, pokud nad ní ztratíme racionální nadhled, pokud se jí necháme uvláčet. Jenomže jedině při tom „vláčení“ - i přes všechny odřeniny a šrámy, můžeme na několik málo okamžiků dojít k nalezení jedinečné rozkoše. Hlavní roli filmové střihačky Mileny ztvárňuje Jana Plodková, role tří mužů, kteří s různou intenzitou vstupují do jejího života představují Martin Myšička, Jaroslav Plesl a Jan Budař. Kameramanem filmu je debutující Ferdinand Mazurek.

Režie:J. Rudolfová

Hrají:J. Plodková, M. Myšička, J. Plesl, J. Budař, V. Neužil, M. Pechlát

ČR, 2013, skryté titulky