Top Gear: Botswanský speciál

Prima COOL

V dnešním speciálním díle postaví producenti moderátory před těžký úkol. Každý z nich dostane 1500 liber, se kterými se vydají do Afriky, kde za ně mají koupit nějaké auto. Nesmí to být offroad ani nesmí mít náhon na čtyři kola. Sejít se mají na hranicích Zimbabwe a Botswany. Jako první neočekávaně dorazil James s Mercedesem 230E z r. 1985. Jeremy přijel v Lancii b Coupé z r. 1981, Richard pořídil stylový Opel Kadett z r. 1963. Úkol byl jasný – musí s auty dojet až na západní hranici s Namíbií, což je zhruba 1600 km. Komu se rozbije auto natolik, že nebude schopné pokračovat v jízdě, musí závod dojet v nenáviděném VW Broukovi... Cesta vedla buší až do tábořiště, kde na ně čekal další úkol – překonat Magadigadi – největší solnou poušť v Africe. Její povrch se skládá z bahýnka a vrstvy soli, a pokud ji naruší pneumatikami, zapadnou do bahna. Další den se objevil nový problém – prach a písek, kterého brzy měli plné plíce, obličej i interiér. Nakonec Magadigadi přejeli a zbývaly ještě zhruba dvě třetiny cesty... Večer mohli sledovat východ oranžového měsíce, přes den zase spoustu zvířat v okolí. V další vesnici se zastavili kvůli novému úkolu: výkon aut otestuje Stigův africký bratranec na rallye dráze ve vyschlém říčním korytě. Na zastávce v Maunu dostali ještě jeden úkol – pojedou do Namíbie přes deltu řeky Okawango. V rezervaci je také spousta nebezpečných zvířat. Do cíle zbýval ještě pořádný kus a z aut se už stávaly doslova vraky. Navíc se dostali k nějaké řece, kterou bylo potřeba přebrodit. Ráno mohli zase pokračovat v jízdě. Při výjezdu z Okawanga měli už všichni velké problémy s brzdami. Vydrží jejich vozy až doc cíle? A kdo tento náročný závod nakonec vyhrál?

VB, 2007, skryté titulky

Uvidíte v TV