Maria Callas v roli Tosky

Počátek roku 1964 přinesl velké překvapení pro hudební svět: Maria Callasová se po delším odmlčení vrací na operní jeviště jako prima donna (první dáma). Její Tosca v královské opeře Covent Garden se stane senzací. Ani tehdy velice populární Beatles neměli tolik pozornosti v tisku. To vše kvůli umělkyni, jejíž zářivá kariéra údajně už skončila, tedy v době, kdy se její vynikající výkony z předchozích let proměnily v legendu. Již ne její představení, ale její skandály plnily novinové titulky. Nešťastná v lásce s miliardářem Aristotelem Onasisem, přesto chce Maria Callas všem ukázat, že titul „prima donna assoluta“ jí právem náleží. Za podmínek, že proslulý režisér Franco Zeffirelli se ujme režie, výjimečná zpěvačka byla ochotna převzít titulní roli Tosky. Její fanoušci čekali venku před londýnskou královskou operou Covent Garden nepřetržitě čtyři až pět dnů. Aby dostali vytoužené vstupenky, tráví mrazivé noci ve spacácích a na skládacích židlích. Britská televize zaznamenala druhé jednání Pucciniho opery Tosca. Je to jedno z nejdramatičtějších dějství v dějinách opery – kdy titulní hrdinka chce zachránit svého milence, malíře Cavaradossiho ze spárů jeho mučitele. Rozhodne se proto, že zavraždí šéfa římské policie Scarpiu. Filmový záznam, který je základem hudebního dokumentu režiséra Holgera Preusse, je jednou z mála příležitostí spatřit Mariu Callasovou na jevišti a být svědkem její citové dramatičnosti a vokálního mistrovství.

N, skryté titulky