Tajemství železnic

Železniční doprava v českých zemích má své počátky už v první třetině 19. století. V průběhu posledních desetiletí u nás sice dochází k rušení některých regionálních tratí, přesto ještě stále máme jednu z nejhustších sítí železniční dopravy na světě. K tomu se logicky váže také existence velkého množství technických památek a unikátů na našem území. Některé z nich jsou obecně známé, jiné jsou důmyslně ukryty před zraky obyčejných smrtelníků a zachovávají si svá tajemství, o nichž ví jen hrstka železničních nadšenců... Cestování po východních Čechách začneme na dnes již zaniklém nádraží v Chrasti u Chrudimi, tedy v rodišti průvodce pořadem Martina Dejdara. Hned dvě památkově chráněné nádražní budovy vám ukážeme v Ústí nad Orlicí. Ve Stéblové si připomeneme největší železniční neštěstí v naší historii. Vydáme se také do Chocně, kde kdysi stával tunel, jenž se stal osudným staviteli železničních tratí Janu Pernerovi. V dělostřelecké tvrzi Bouda se projedeme po jedné z nejhlouběji ukrytých železnic a v Sebranicích nás čeká další unikát – vůbec nejkratší funkční železnice u nás.

2012, skryté titulky

Uvidíte v TV