Top Gear speciál: Nejlepší závody (5)

Po přivítání uvádí Matt LeBlanc první z několika vybraných závodů předchozí trojice moderátorů. Nejprve to bude závod v Lillehammeru, kde poměří síly čtyřbob s Mitsubishi Lancer Evo, upraveným na zimní rallye. V bobu pojede Richard, James bude zase spolujezdcem Henninga Solberga. Po Richardově tréninku může závod začít, bob i vůz vyráží rychle vpřed. Na obou stranách je to zběsilá jízda a Richard s Jamesem jsou oba rádi, že jízda bude mít jen asi minutu. V polovině stále není jasno, kdo vyhraje, v cíli jsou také téměř společně. Až porovnání stopek ukazuje, že se vítězem stává čtyřbob v čase 59:48. Náskok je ani ne 2 vteřiny. Další závod bude vzpomínkou na rok 1949. James usedne do tehdejšího nejrychlejšího vozu Jaguar XK120, Richard zase usedne na nejrychlejší motorku Vincent Black Shadow a Jeremy pojede parní lokomotivou Pepper Corn A1, ve které bude přikládat uhlí. Cesta bude dlouhá 640 km a povede z Londýna do Edinburghu. Po chvíli je tu start, Richard se běží převléct a James si rychle vytváří náskok. Vlak jde ale brzy do vedení, jenže na trati musí 4x čerpat vodu a navíc má problém s únikem páry. Auto brzdí rychlostní omezení na silnici a občasné zácpy, Richard tak má šanci ho dojet. Jeho problémem je zase nepříjemný déšť. Vlak má pauzu v Granthamu, doplní vodu a vymění trubku, na vše mají asi 17 minut. Také James musí doplnit palivo u Jaguaru, ručička ukazuje nejasně a tak raději čepuje s rezervou. Richard toho využívá, dostává se před něj a čerpá vždy až na poslední chvíli. Nádrž má rychle plnou, ale James ho přesto předjíždí. Jeremy už má další zastávku kvůli vodě, pořád má ale veliký náskok a navíc posádku doplňují čerstvými silami. Náhle je Richard ze hry, nechal přepnuto na rezervní nádrž a motorka nasála usazeniny a nejede. Šikovní technici však ucpaný karburátor opraví či vymění a tak je motorka zase brzy zpět. James zatím dotahuje Jeremyho náskok, ten zatím doplňuje uhlí. Dál už nevede dálnice, James tedy nebude tak rychlý a o náskok zase možná přijde. Je tomu tak, James vázne u benzinky, lokomotiva má však další technický problém- vysadil ventil, ženoucí vodu. Rychlost vlaku klesá a voda mizí, ale po chvíli problém mizí a tak se vlak nadále žene vpřed. Richard už je z motorky rozlámaný, zbývá mu přes 200km. Ve vedení je nyní James, silnice a trať se sbíhají a vedou vedle sebe. James ve zpětném zrcátku kontroluje vlak, ale ten náskok nejspíše nedožene. Do cíle je to jen pár km, James jede do centra města a Jeremy běží z nádraží. Když přijde do baru, James už tu sedí. Richard je stále kdesi na cestě, kde trpí bolestí celého těla. Zbývá poslední závod z roku 2006, kdy James otestoval Peugeot 207. Prověřil ho při závodu s freerunnery v Liverpoolu na asi 10km trati. Vůz hodnotí jako vcelku dobrý, ale kvůli slabému motoru líný. Mladíci jsou skutečně rychlí a zdá se, že nezastavitelní. Navíc přesně ví, kudy běžet, za to James trochu bloudí. Když konečně dojede do cíle, mladíci už jsou na vysoké věži Liver Building.

VB, 2015, skryté titulky

Uvidíte v TV