Backstage: Marná opatrnost

Jedinečný komický balet La Fille mal gardée, u nás známý jako Marná opatrnost aneb Dívka špatně střežená, patří k nejstaršímu titulu dochovanému do naší současnosti, který doposud uvedlo více než 35 divadel včetně pařížské Opery, Velkého divadla v Moskvě, Amerického baletu, Bostonského baletu a Kanadského národního baletu. Choreograf Královského baletu v Londýně, Frederick Ashton, vdechl této pastorální hříčce nový scénický život. Od své premiéry v roce 1960 se Ashtonova verze La Fille mal gardée s hudbou Johna Lanchberyho stala ve světě nejoblíbenějším baletem anglického stylu a nyní tato verze poprvé vstupuje i na scénu Národního divadla v Praze. Děj se odehrává ve venkovském prostředí, inspirovaném Ashtonovou láskou k anglickému kraji Suffolk. Výprava připomínající kreslený film, zahrnující pestrobarevné máje a tančící slepice, navozuje úžasnou jarní prosluněnou atmosféru. Marná opatrnost představuje jednu z nejvirtuóznějších Ashtonových choreografií, náročnou pro tanečníky v sérii energetických pas de deux a sólových výkonů, které vyjadřují mladistvou vášeň dívky Lise a jejího milého Colase. Baletní příběh je obdobou naší Prodané nevěsty s humornými i lyrickými scénami. Podle staré tradice je role Matky Simone komická a tančí ji vždycky muž. V našem dokumentu sledujeme celý tvůrčí proces od počátku zkoušek v lednu 2018 do dubnové premiéry.

Režie:R. Šáchová

VB, skryté titulky