Hurvínek a kouzelné muzeum

Hurvínek je od přírody pěkný rošťák. Školní povinnosti mu moc neříkají. Mnohem raději tráví čas hraním počítačových her. Do jedné je dokonce natolik zapálený, že jí obětuje i spánek. Když to zjistí jeho táta Spejbl, pohádá se s Hurvínkem a omylem mu rozbije počítač. Hurvínek je naštvaný, Spejbl smutný. Zároveň ho ale trápí to, že starosta města nařídil zbourat Bastorovo loutkové muzeum, kde Spejbl dělá hlídače. Shodou okolností se k bourání nachomýtne i Hurvínek se svým psem Žerykem a kamarádkou Máničkou. Demoliční práce se Hurvínkovi podaří zastavit, ale spolu se svým doprovodem se propadne do muzejního sklepení. Tam objeví magický kotouč, který mu připomíná ovladač, se kterým doma u počítače strávil tolik času. Chopí se ho a začne si s ním hrát. Díky tomu obživnou některé loutky v muzeu. Děti nemohou uvěřit, co se to děje. Kouzelné muzeum se jim doslova mění před očima. Hurvínek se díky ovladači stává novým pánem loutek. Dříve tuto funkci zastával chlapík jménem Bastor. Tomu ale moc stoupla do hlavy, a on snil o tom, že pomocí kotouče ovládne celý svět. Loutky ho proto zneškodnily. Hurvínek s Máničkou a věrným Žerykem postupně objevují kouzelný svět ukrytý v budově muzea, když vtom se na tom samém místě objeví i Spejbl. Nevěří Hurvínkovi, že loutky skutečně ožily, ale sám se o tom za chvíli přesvědčí. Loutky řeknou Hurvínkovi, že k tomu, aby obživli další kamarádi, je potřeba, aby umístil kotouč na speciální místo pod střechu muzea. Hurvínek se tam pomocí loutkového draka dostane, ale Spejbl si myslí, že to není správné. Bojí se toho, že se jim může situace kolem loutek vymknout z rukou. Hurvínek celou záležitost bere spíš jako hru a nedochází mu, že jde o realitu. Spejbl se proto pokusí kotouče zbavit, ale neúspěšně. Hurvínek chce stále víc a víc. Začíná být pohlcen svou nově nabitou mocí. Problém nastane, když i navzdory prosbám loutek zmáčkne zakázané tlačítko na kotouči, a probudí tak zlého Bastora. Ten oživí zlé loutky a všichni se dají do boje. Bastor pomocí paprsků likviduje hodné loutky, Spejbla také promění v loutku. Zmocní se kotouče a Hurvínka s Máničkou a Žerykem zavře ve vedlejší komnatě. Bastor vyleze na střechu muzea a začne díky kotouči měnit charakter celého města. Všichni lidé se mění v loutky, mění i budovy, stromy, zkrátka všechno. Děti se dostanou na střechu za Bastorem. Zmocní se opět kotouče, probudí hodné loutky a Spejbla promění zpátky v člověka. Bastor se ale opět dostane ke kotouči. Nastává tedy bitva. Hodné loutky bojují se zlými, Hurvínek se Spejblem a Žerykem na drakovi čelí útokům zlého Bastora. Kotouč se dostává zpátky k Hurvínkovi, ten ho vrazí Bastorovi rovnou do srdce. Tím se z Bastora stane opět hodná postavička a může konečně spokojeně odejít na věčnost. Vše tedy končí šťastně, všichni jsou zachráněni, město se znovu vrátí do původního stavu a starosta se rozhodne kouzelné muzeum nebourat. Ze Spejbla se stane ředitel muzea a ten za záchranu budovy i její duše vděčí hlavně Hurvínkovi, na kterého je náležitě pyšný.

ČR, 2017