Top Gear speciál: Když se nedaří (3)

Po Richardově přivítání je tu první reportáž, ve které trojice moderátorů předělala vozidlo, konkrétně kombajn, na sněžný pluh. Zdá se to být dobrým nápadem, nevýhod je jen velmi málo – chybí topení v kabině a řízení je náročnější. Kombajn je vybaven i sypačem, který je ale až příliš dobrý – štěrk létá tak rychle, že rozbíjí okna aut. Se svým dílem vyrazili do Norska, kde se rozhodli vybudovat na jezeře ranvej. Zkoušku ledu poněkud odbyli, a tak se při prvním pokusu kombajn probořil. Ke katastrofě naštěstí ale nedošlo, od praskliny se mu podařilo vycouvat a jet dál. James za volantem si zvykl na řízení zadními koly a vytvořil jakousi ranvej. Poté zavolali pilotovi, který ji hned otestoval a předvedl její nedostatky. Po několika skocích zapíchl vrtuli do sněhu. Trojice vzala nohy na ramena a zamířila do města, kde se ukázalo, jak je stroj neohrabaný. Trefili dům, strom, a tak raději vyjeli na hlavní třídu. Tam uspěli o poznání více, jen plamenometem propálili billboard, a nakonec ještě nabourali auto. James ho ve sněhu přehlédnul a v dobré víře ho i se sněhem shrábnul. Jeremy také plamenometem omylem zapálil jednoho z kolemjdoucích lyžařů. Druhý den ráno se objevují v novinách, kde je kritický článek. Raději se tedy vydají testovat vozidlo mimo civilizaci, do jednoho horského průsmyku. Se světem chtějí spojit vesnici vzdálenou 10 km. Kombajn slouží dobře, problémy způsobuje jen zadní řízení a v kopcích nedostatek výkonu. Zdolávají kilometr za kilometrem, zbývá už jen poslední. James však dostane smyk a sjede do závěje. Jeremy odhazuje sníh, a kombajn se nakonec vyhrabe a vrátí na silnici. Poté dojedou do cíle, kde si navzájem spokojeně gratulují. V další reportáži se Richard snažil zjistit, který autobus by byl nejlepší pro Londýn, respektive který by nejlépe nahradil současné kloubové. Použil k tomu závod na okruhu na rallyecross, kam přizval závodnické legendy, které budou řídit starý dvoupatrák „Layland“ 1987, běžný jednopatrový autobus „Dennis Dart“ 1993, kompaktní Metro Rider 1997 a dvakrát současný londýnský kloubový autobus Mercedes O305G. Po dvou až třech kolech je závod vcelku vyrovnaný, autobusy tvrdě bojují o vítězství. Richard hovoří o kladech a záporech jednotlivých modelů, mezitím se přitvrzuje, létají plechy a sklo. V posledním kole je jasné, že o vítězství si to rozdají dvoupatrový a jednopatrový autobus. Nakonec rozhodne zatáčka, ve které se dvoupatrový autobus převrátí na bok. Richard je s testováním spokojen, s výsledky míří za starostou. Poslední reportáž se věnuje karavanům, tedy jejich likvidaci. James řeší, že se karavany vyrábí rychleji, než Britové potřebují, a že plní silnice a brzdí provoz. Karavan odstraní ze silnice tím, že ho přidělá pod vzducholoď. Jedinou nevýhodou je, že v kempu nebude mít auto. To však už zařídí Richard, který ho sleduje s Lamborghini Gallardo Balboni. James hovoří o vybavení a pozitivech karavanu vzducholodě, také Richard vychvaluje supersport, ve kterém se za ním řítí. James ho nakonec navádí do bližšího kempu, svou vzducholoď poněkud přecenil. Když už je Richard na místě, znovu volá James. Kvůli protivětru se obrací a letí do Suffolku. Zamíří tam tedy i Richard, kterému dochází trpělivost. James křižuje letiště, kterému se nedokáže vyhnout, a tak spustí akci, kdy ho sledují s vrtulníkem a vyptávají se na jeho úmysly. Nakonec ale přece jen doletí do kempu, kde tvrdě dopadne a vítr ho ještě vláčí bokem po poli. Tímto neúspěchem a krátkým shrnutím epizoda končí.

VB, 2015, skryté titulky

Uvidíte v TV