Dějiny Hollywoodu (7/7)

Ze starých časů do nové éry, 1960–1969. Závěr amerického dokumentárního cyklu V 60. letech se Amerika ocitla ve víru změn, jaké nezažila od 30. let. Film se dostal v mnoha ohledech do společenské a politické křížové palby. Filmaři, kteří se ocitli bez opory starého studiového systému, nyní hledali nové způsoby, jak přežít a prosperovat, zatímco studia se prodávala, nakupovala a proměňovala. Místo luxusních kinopaláců se budovala multikina a televize zaujala v oblasti zábavy trvalé místo. Šlo o začátek nové éry, v níž se jako producenti filmů začali angažovat slavní herci a herečky. Ani to však k zaplnění kin nestačilo. V téže době došlo k poválečné renesanci zahraniční kinematografie, k jejímž nejvýznačnějším režisérům patřili Fellini, Antonioni, Bergman, Kurosawa, Truffaut a Godard. Jejich snímky zachycovaly představy nové generace filmařů a diváků. „Doktor Divnoláska“ Stanleyho Kubricka představoval neomalený a cynický pohled na atomový věk a příklad stále výrazněji se prosazující nezávislé produkce filmů. Tradiční Hollywood propadal zlobě a bezmoci ze snímků, jako byla drogově podbarvená „Bezstarostná jízda“ Petera Fondy a Dennise Hoppera, nevěděl, co si má počít s přemírou násilí ve filmu „Bonnie a Clyde“ Warrena Beattyho a Arthura Penna, a pobuřoval ho výsměch establishmentu v „Absolventovi“ Mikea Nicholse. Semena revoluce byla zaseta...

USA, skryté titulky