Top Gear speciál: James May a lidové autíčko (2)
James začíná s léčením situace v USA v 50. letech. Země byla bohatá, benzin levný, materiálu po vyhrané válce spousta. Podle toho vypadala také auta – obrovské cadillaky apod. V Británii ale panovala opačná situace a na silnice vyjela podivná mikroauta – např. FMR Tg500 přezdívaný Messerschmitt, dále symetrický Zundapp Janus nebo BMW Isetta. Později se objevila také trojkolá auta, která mohli řídit i ti, kteří měli řidičský průkaz jen na motorku. Vzhled ani jízdní vlastnosti za nic nestály, britský Reliant Robin zvolili Britové za nejhorší britské auto všech dob. Vznikly také co nejmenší a nejlevnější „vozy“, které mohla řídit už mládež od 14 let. Jako příklad předvádí James plechovou skládačku KV1. Nedlouho po těchto pokusech začala vznikat o poznání lepší auta, např. Citroen 2CV. Jeho výroba měla začít právě v době, kdy do Francie vtrhl Hitler. Továrna nadále pracovala a vyvíjela malý vůz, ale tajně. Výrobu naplno rozjela až po válce. Z válečné doby byly nalezeny vozy ukryté před nepřítelem ve stodolách apod., díky tomu se 2CV dochovaly v perfektním stavu. Nejúspěšnějším francouzským vozem všech dob se však nestal 2CV, ale Renault 4. Jak 2CV, tak Renault 4 sloužily v armádě. James prakticky předvede, jaká je jejich odolnost. Nejprve použije pušku, poté kalašnikov, těžký kulomet, bazuku.... Dalším představeným modelem je mikroauto z 60. Let, britský Peel Trident připomínající vesmírné plavidlo. Dále je tu Ford Transit a James následně hovoří o Japonsku, kde vzniklo moderní Suzuki WagonR. Plány na lidový vůz v Japonsku vznikly v roce 1949 a asi až po 10 letech se proměnily v korporaci „Učijama“ na vozidlo Mazda R360. Nyní tu dělají lehká auta všechny značky – Mazda, Honda, Nissan, Suzuki, Daihatsu atd.
2014 VB Skryté titulky
Uvidíte v TV
Top Gear speciál: James May a lidové autíčko (2)

Top Gear speciál: James May a lidové autíčko (3)

Top Gear speciál: James May a lidové autíčko (3)

